Hokyo Zanmai

tozan

El Samadhi del Mirall preciós Tôzan Ryôkai

Sense error, sens dubte, així és el Dharma. Buda i els mestres de la transmissió no van parlar d’ell. Ara podeu obtenir-lo. Per això, us ho prego, conserveu-lo intacte. La neu blanca s’amuntega a la safata de plata. La llum de la lluna envolta l’agró blanc. Són semblants, però no idèntiques. Es fonen íntimament, però cadascuna comprèn el seu estat. La consciència no és el llenguatge. Però, si l’ocasió es presenta, cal fer-lo servir. Torbat per les paraules Et precipites a l’abisme. En desacord amb les paraules topes amb el límit del dubte. Allunyar-se, tocar. Ni l’un ni l’altra valen, tot és com una bola de foc.

Expressar amb un llenguatge adornat, és desvirtuar. La mitjanit és llum veritable, l’alba no és clara. Aquesta frase és la regla de les coses materials. Si la feu servir podreu rebutjar tots els sofriments i dificultats. Tot i que no sigui sense consciència, no és sense llenguatge. Però si és inconscient es fa llenguatge. És com contemplar-se en el mirall: La forma i el reflex cara a cara. Tu no ets el reflex, però el reflex ets tu. Els nadó està en el món en cinc condicions: no va ni ve, no arriba de sobte, no és amo de quedar-se, no parla, bava wawa. Finalment, no pot obtenir l’objecte desitjat. ja que el seu llenguatge no és just.

Les sis línies de l’hexagrama Shuri decideixen el joc mutu. No obstant això, la causa de que s’estableixi el tres resulta ser el cinc. Com els cinc sabors de la planta Chisso. És igual que un ceptre de diamant. Quan el dret i l’oblic es troben i es toquen, (com les cames en lotus) meravellosament obtenim pregunta i resposta foses. Íntim amb l’origen, familiar amb la Via Si hi ha barreja, hi ha felicitat. Però no hem de cometre cap error. És innocent i misteriós, no pertany a la il·lusió ni al Satori. La llei de la interdependència i l’ocasió poden ser realitzats en la claredat i el silenci del cor. El microcosmos penetra a l’infinit. El límit del macrocosmos és el propi límit del cosmos.

La creació d’una diferència, fins i tot ínfima, no pot harmonitzar amb el ritme de la música. Si diferenciem el sobtat i el gradual, el zen es fa sectari, una mesura per a les comparacions. Tot i la comprensió a través de les escoles i de la realització de la idea, hi ha una taca sobre el veritable Satori. A l’exterior, la calma; a l’interior, el moviment; és com el cavall travat, i el ratolí amagat. Tots els mestres de la transmissió s’han afligit en aquest punt per això senten la necessitat d’oferir el Dharma. Cadascun persegueix il·lusions errònies, així es confon al blanc amb el negre. Quan la il·lusió s’esvaeix, en aquest mateix instant, un es comprèn a si mateix. Si voleu seguir les antigues petjades transmeses.

Us ho prego, estudieu amb atenció l’exemple dels savis ancians. L’arbre ha estat treballat durant deu milions d’anys per assolir la via de Buda. Com el punt dèbil del tigre, com els ulls nocturns del cavall. Pel seu complex d’inferioritat observen les coses, els objectes, com un rar tresor, i ja que els homes senten horror en el seu esperit, el mestre s’ha de convertir en gat o en bou blanc. El mestre de tir amb arc per mitjà de la seva justa i perfecta tècnica, pot encertar el blanc fins i tot a gran distància . Però si la fletxa i la llança topen en ple vol, la més alta tècnica perd tota la seva eficàcia. L’home de fusta canta, la dona de pedra s’aixeca i balla. Els súbdits han d’obeir al rei, els fills han de seguir al seu pare.

No seguir els pares no és el deure del fill, no obeir no és propi dels autèntics súbdits. L’acció oculta, secreta, íntimament utilitzada semblarà limitada i estúpida. És així com s’anomena la causa de la causa, i és l’únic que triomfa.